Alexander-Technika  -  AT studio | Fotógaléria | Yehuda Kuperman workshop 2007

 

 

2007 januárjában Yehuda Kooperman
jött a budapesti iskolába továbbképzést tartani.

 

Az egy hetes egész napokat kitöltő tanítás magába foglalta az Alexander-technika elméleti és gyakorlati részét, melyet érzékfejlesztő játékok tettek változatossá.

A képeket rövid leírás segít értelmezni, a tanárok tudják, hogy egy-egy ilyen fotóról akár 20 percig is lehet beszélgetni.

 

 

 

A kéz ízületei lazák, újjak a végtelenbe folytatódnak...

 

Képzeletben gerincünk lefelé és felfelé egyaránt folytatódik.

 

Miközben a tanár máson dolgozik fontos, hogy önmaga használatára ügyeljen.

 

Felálláskoz a fej vezeti a mozgást.

 

...és mint az alkar folytatása helyzettől függetlenül felfelé irányulnak.

 

Előre hajláskor a mutató ujj az ellenpont, hogy fejünk előre se essen, de hátra se feszüljön.

 

 

A gondolat ereje: Emeld fel karod a levegőben vízszintesig és tartsd úgy 5 percig. Pihenés után mutass rá egy előtted lévő dologra 5 percig. Melyiket volt könnyebb végrehajtani?

 

Csoportos gyakorlat a fej helyének megtalálásához, a nyak feszültségeinek feloldásához.

 

Ha a csípő nyitott, minimális segítséggel a gerincoszlop függőlegesen tud süllyedni a mellette elhelyezkedő izomcsoportok feszültsége nélkül.

 

Egyik kéztartás a tarkón.

 

...miközben lefelé indul a mozgás.

 

A gerinc elejétől a végéig

Gyengéd segítség a nyak szabadságának megőrzéséhez...

 

 

Az ujjak munka közben is a végtelenbe irányulnak. Görcsös, merev kéz esetén nem működik az információ áramlás.

 

Mellkas nyitásával a tüdő kapacitása nő, a csukjásizom visszaereszkedik helyére.

 

Kéztartás a nyak pozíciójának megőrzéséhez mozgás közben

 

A fej a gerincoszlop tetején billeg, így a nyakizmoknak lehetőségük van a pihenésre.

 

Az ujjak távolságának megtartásával segítünk a növendék nyakának hosszát megőrizni mozgás közben, hogy megérezze mi történik testében, ha mozdulatát nem berögzült szokásai irányítják.

 

A tanár kezei munka közben egymás felé és felfelé tartanak, de ez nem jelenti azt, hogy jól megnyújtjuk a növendék nyakát, sőt, kicsit sem húzzuk semmilyen irányba!

 

Érintés mélységeinek gyakorlása egymás lábán.

A csípő nyitása széken.

 

A tanár kéztartása a tartkón segít megőrizni a nyak szabadságát mozgás közben.

 

 

A tanár mutató és hüvelykujja az álcsont mentén mutatja a fejnek új pozícióját.

 

Munka közben a tanár megőrzi saját autonómiáját és tiszteletben tartja a növendékét.

 

A vállövön végzett munka látványosan befolyásolja a mellkas és a felső háti szakasz pozícióját.

 

Az alsó lábszár érintése közben a befelé és kifelé irályok egyaránt működnek, a növendék érezheti, hogy csípője is ellazul.

 

A növendék nyakizmai ellazulnak és csigolyái könnyedén rendeződnek, így a gerincoszlop lassan ismét eléri teljes hosszát.

Páros, szinkron munka.

 

Növendék felsegítése asztalról, erőfeszítés nélkül.

 

 A nyak felszabadítása az izomfesültségek alól.